November 25, 2015
Press release

Cloudmatika Launches BaaS in Indonesia, powered by Acronis Backup Cloud

Singapore-Jakarta, 25 November 2015 - Acronis®, a global leader in new generation data protection, today announced the availability of Acronis Backup Cloud in Indonesia through a new partnership with Cloudmatika, a Japanese-backed provider of cloud computing services to SMEs, enterprise and government organizations.

The service is provided from two geographically dispersed datacenters in Central Jakarta, ensuring maximum availability and security of all customer data stored within the Cloudmatika network. Acronis Backup Cloud customers establish direct connections with the datacenters and no data leaves the country at any point. The company's philosophy is to bring together the best cloud computing solution from around the world while fully managing and hosting them in Indonesia, for the Indonesian market.

"After a successful deployment of Acronis Backup Cloud in Japan, our group of companies recorded fast-growing sales and improved customer satisfaction. It became obvious that we need to build on that success by launching Acronis-powered cloud services in Indonesia as well. Although our main target customers are SMEs, we already got a lot of attention from Enterprise and Government customers during the pre-launch. There is high demand for our services and we are very excited to be able to offer Backup-as-a-Service in partnership with Acronis," Ted Hilbert, CEO of Cloudmatika said.

According to the annual SMB Cloud Insights research released by Odin earlier this year, the small and medium business (SMB) cloud services market in Indonesia is predicted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 30 percent in the next three years from Rp15T ($1.2B USD) in 2015 to Rp33T ($2.7B USD) by 2018. This growth is primarily driven by SMBs moving business functions into the cloud, encouraged by the availability of tools and solutions provided by companies like Cloudmatika.

Acronis is committed to enabling service providers to offer a complete data protection set of solutions, including backup, disaster recovery and file sync & share. Acronis believes that complete data protection not only requires the most advanced data safety, but also data security to protect companies from outside threats, and data privacy to ensure that they stay in control of their data at all times - in transit, on mobile devices and in the cloud. To achieve this, Acronis leverages a highly flexible and open architecture that supports easy integration with leading 3rd party solutions, the latest global encryption standards, including AES256, and private and secure search.

Acronis Backup Cloud is designed to meet the broadest range of workloads and data sources that service providers and end users manage today, including Windows®, Mac®, Linux, Hyper-V, VMware®, RHEV, XEN, KVM, Oracle® VM, Microsoft Exchange® and SQL, as well as XEN®, KVM, Linux®, Virtuozzo, Docker®, Open-Xchange, and MySQL®.

"Acronis data protection solutions are designed to ensure data safety, security and privacy, while making them simple for service providers and distributors to sell as new services to increase revenue," said Rudi Rangkuti, Country Manager at Acronis. "Our aim is to be the best when it comes to security for cloud data protection and partnering local industry leaders supports this goal."

Cloudmatika Meluncurkan BaaS di Indonesia dengan dukungan Acronis Backup Cloud

Jakarta, 25 November 2015 - Acronis®, pemimpin global di bidang perlindungan data generasi baru, hari ini mengumumkan ketersediaan Acronis Backup Cloud di Indonesia melalui kemitraan baru dengan Cloudmatika, penyedia layanan komputasi awan yang didukung oleh perusahaan Jepang untuk UKM, perusahaan, dan organisasi pemerintah.

Layanan ini disediakan dari dua pusat data yang terpisah secara geografis di Jakarta Pusat, untuk memastikan ketersediaan dan keamanan semua data pelanggan yang tersimpan di dalam jaringan Cloudmatika secara maksimal. Pelanggan Acronis Backup Cloud menjalin koneksi secara langsung dengan pusat data, dan tidak ada data yang ditransfer keluar dari negara ini. Filosofi perusahaan adalah untuk menghadirkan solusi komputasi awan terbaik dari seluruh dunia dan mengelola serta meng-hosting-nya secara penuh di Indonesia, untuk pasar negara Indonesia.

"Setelah penerapan Acronis Backup Cloud yang sukses di Jepang, kelompok perusahaan kami mencatat angka pertumbuhan penjualan yang pesat dan peningkatan pada tingkat kepuasan pelanggan. Menjadi jelas bagi kami bahwa kami perlu meningkatkan kesuksesan tersebut lebih lanjut dengan meluncurkan layanan awan (cloud) Acronis di Indonesia juga. Meskipun target pelanggan utama kami adalah UKM, kami sudah mendapat banyak perhatian dan permintaan dari para pelanggan Perusahaan dan Pemerintah di masa pra-peluncuran layanan ini. Ada permintaan yang tinggi terhadap layanan kami dan kami sangat gembira bisa menawarkan Pencadangan sebagai Layanan (Backup-as-a-Service) dalam kemitraan kami bersama dengan Acronis," ungkat Ted Hilbert, CEO dari Cloudmatika.

Menurut penelitian Wawasan Awan UKM yang dirilis olehOdin pada awal tahun ini, pasar layanan awan bagi Usaha Kecil dan Menengah (UKM) di Indonesia diperkirakan meningkat pada tingkat pertumbuhan tahunan gabungan (CAGR) sebesar 30 persen dalam jangka waktu tiga tahun ke depan, dari Rp. 15 Triliun (USD 1,2 Miliar) pada tahun 2015 hingga Rp. 33 Triliun (USD 2,7 Miliar) pada tahun 2018. Pertumbuhan ini terutama didorong oleh para UKM yang memindahkan fungsi usahanya ke awan, dengan didorong oleh ketersediaan alat bantu dan solusi yang disediakan oleh perusahaan-perusahaan seperti Cloudmatika.

Acronis berkomitmen untuk mendukung para penyedia layanan dalam menawarkan solusi perlindungan data secara lengkap, yang mencakup pencadangan, pemulihan bencana, dan sinkronisasi serta pembagian berkas. Acronis percaya bahwa perlindungan data secara menyeluruh tidak hanya membutuhkan keamanan data yang paling canggih, tetapi juga keamanan data untuk melindungi perusahaan dari ancaman luar, dan privasi data untuk memastikan bahwa mereka tetap bisa mengendalikan data mereka setiap saat -dalam perjalanan, pada perangkat mobile dan di awan. Untuk mencapai hal ini, Acronis memanfaatkan arsitektur yang sangat fleksibel dan terbuka yang mendukung integrasi secara mudah dengan solusi pihak ke-3 terkemuka lainnya, standar enkripsi global terbaru, termasuk AES256, dan pencarian yang bersifat pribadi dan aman.

Acronis Backup Cloud dirancang untuk memenuhi kebutuhan beban kerja dan sumber data secara luas yang dikelola oleh para penyedia layanan dan pengguna akhir dewasa ini, termasuk Windows®, Mac®, Linux, Hyper-V, VMware®, RHEV, XEN, KVM, Oracle® VM, Microsoft Exchange®, dan SQL, serta XEN®, KVM, Linux®, Virtuozzo, Docker®, Open-Xchange, dan MySQL®.

"Solusi perlindungan data Acronis dirancang untuk memastikan keselamatan, keamanan, dan privasi data, serta membuatnya terlihat sederhana bagi para penyedia layanan dan distributor agar bisa dijual sebagai layanan baru untuk meningkatkan pendapatan mereka," ungkap Rudy Rangkuti, Acronis Country Manager di Indonesia. "Kami bertujuan untuk menjadi yang terbaik dalam hal keamanan untuk perlindungan data awan, dan kemitraan dengan para pemimpin di bidang industri setempat mendukung tujuan kami ini."

Tentang Cloudmatika:

Cloudmatika merupakan merek terdaftar dari PT Awan Solusi Informatika, sebuah perusahaan Indonesia yang berbasis di Jakarta dan dimiliki oleh Iska Group of Companies. Layanan Komputasi Awan yang disediakan oleh Cloudmatika merupakan kerjasama teknologi dengan Tsuakeru Group dari Jepang. Filosofi Cloudmatika adalah untuk menghadirkan solusi Komputasi Awan terbaik dari seluruh dunia dan mengelola serta meng-hosting-nya secara penuh di Indonesia, untuk pasar negara Indonesia.

Untuk informasi lebih lanjut, kunjungi http://cloudbackup.co.id/



About Acronis:

Acronis is a global cyber protection company that provides natively integrated cybersecurity, data protection, and endpoint management for managed service providers (MSPs), small and medium businesses (SMBs), and enterprise IT departments. Acronis solutions are highly efficient and designed to identify, prevent, detect, respond, remediate, and recover from modern cyberthreats with minimal downtime, ensuring data integrity and business continuity. Acronis offers the most comprehensive security solution on the market for MSPs with its unique ability to meet the needs of diverse and distributed IT environments.

A Swiss company founded in Singapore in 2003, Acronis has 45 locations across the globe. Acronis Cyber Protect is available in 26 languages in 150 countries and is used by over 20,000 service providers to protect over 750,000 businesses. Learn more at www.acronis.com.
Press contacts:
Katya Turtseva
VP of Communications